Montessori Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Dönem Çocukların Problem Davranışlarının İncelenmesi

Okul öncesi dönemde çocukların gelişimleri oldukça hızlı ve etkilidir. Bu dönem, çocukların gelişim alanlarının desteklenmesi gereken kritik bir süreç olarak tanımlanır. Bu süreçte ise çocuğun ilk çevresi olarak aile ortamı ve daha sonrasında dâhil olduğu eğitim sisteminin önemi büyüktür. Montessori eğitim yaklaşımı gerek çocuğa kazandırdığı bakış açısı itibariyle, gerekse bunun için izlediği yol bakımından birçok yönden farklı özellikler içeren bir yaklaşımdır. İtalya’da doğan ve ilk kadın doktor olan Maria Montessori tarafından geliştirilmiş olan Montessori eğitim metodu, başlangıçta zihinsel yetersizliği olan çocuklar için geliştirilmiş olsa da normal gelişen çocukların eğitiminde de son derece önemli katkıları olan bir eğitim yöntemi olarak kendisini kanıtlamıştır. Çocuğa öğretmeni tarafından bir anlamda zorla bir şey öğretilmesine karşı olan, çocuğu keşfetmeye ve uzman öğretmenler gözetiminde kendi isteği ile öğrenmeye yönelten, eğitim ve sınıf baskısından uzak bir eğitim sistemidir.

Üniversitemiz Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Görevlisi Yasemin Yücesan'ın, Karabük Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Arzu Özyürek danışmanlığında hazırladığı çalışmasında, Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi dönem çocukların problem davranışları incelenmiştir. 2015-2016 eğitim öğretim yılında MEB bünyesindeki bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş grubunda 30 çocuk ve Montessori Eğitimi verilen özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 30 çocuk baz alınan çalışmada, Montessori eğitim modelinin çocukların problem davranışlarını azaltmada etkili bir eğitim modeli olduğu sonucuna varılmıştır. Yine bu çalışmanın sonucuna göre; çocuklarda görülebilen problemli davranışlarda ailenin de rolü oldukça büyüktür. Çocuklarda karşılaşılan problem davranışları azaltmak ve oluşumunu engellemek için bu yüzden ebeveynlere de eğitim programları düzenlenebilir. Farklı eğitim modellerinin okullarda planlı bir şekilde uygulanması sağlanabilir. Bu doğrultuda, okulda verilen eğitime paralel olarak çocukların sosyal becerilerini destekleyen ve problem davranışlarını ortadan kaldırmaya yönelik bilinçli bir şekilde yürütülen çalışmaların yanısıra ailelerin ev ortamında uygulayabilecekleri çeşitli etkinlikler de eğitim sistemine dâhil edilmelidir.

Makalenin tamamı için tıklayın.




E-Bülten Kayıt

Montessori Anaokulu hakkında bilgi almak için e-posta adresinizi bırakın.

Onay vermeden bu işlemi gerçekleştiremezsiniz
Kapadokya Üniversitesi veri sorumlusu sıfatıyla, verdiğiniz kişisel verilerin gizliliğini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa (KVKK) uygun olarak ve büyük bir hassasiyetle koruyacaktır. Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak işlenecek, sizleri Kapadokya Üniversitesi hakkındaki gelişmelerden e-posta veya telefon yoluyla haberdar etmek için kullanılacaktır. Detaylı bilgi için tıklayınız