Günlük Hayat Uygulamaları
Bu çalışmalar Montessori Eğitimi’yle çocuğun ilk kez tanıştığı çalışmalardır. Günlük Hayat araçları çocuk için ev ve okul arasında rahat bir geçiş sağlar. Bu alandaki araçlar çocuğun evde her zaman rastladığı araçlardır. Çocuk için çekici olan evde dokunmasına izin verilmeyen bu araçlarla okulda istediği gibi uğraşabilmesidir. Ayrıca gerçek hayatta kullanılan süpürge, fırça ya da çay fincanları ve bir demlik dolusu çayla karşılaşan çocuk bunların sahteleri olan oyuncaklarla oynamak yerine asıllarıyla uğraşmayı tercih eder. Gerçek hayatta kullanılan araçları kullanabilen çocuk için bu çalışma daha anlamlıdır. Ayrıca Günlük Hayat etkinliklerinin Montessori Eğitimi içinde özel bir yeri de vardır, bu etkinlikler çocuğun çalışma düzeniyle ilk kez karşılaştığı yerlerdir. Önce çalışacağı aracı seçmeyi öğrenir, masaya aracını getirmeyi, uygun bir biçimde çalıştıktan sonra da aracını toplayıp yerine kaldırmayı. Bu süreç içinde çocuğun
- Dikkatini toplama ve zihinsel yoğunlaşma becerisi,
- El ve göz işbirliği,
- Düzen anlayışı,
- Öz-denetim becerisi,
- Bağımsızlık algısı gelişir.
Günlük Hayat Uygulamaları arasında
- El becerileri: Akıtma, ayırma, boncuk dizme, kâğıt kesme, dokuma ve düğme dikme, vb gibi.
- Zarafet ve Nezaket: Günaydın ve güle güle demek, kendini tanıtmak, özür dilemek, el sıkışmak, arkadaşının elindeki bir şeyi rica etmek, vb gibi.
- Öz-bakım: Burnunu silme, el yıkama, giyinme çerçevelerini kullanarak düğme ilikleme, kurdela bağlama, vb gibi.
- Çevre Düzeni: Yere düşen kâğıt, pirinç gibi şeyleri toplama ve çöpe atma, parlatma, ayakkabı boyama, vb. çalışmalar vardır.